2009-06-14

Regn

Igår var här ett härligt regn. Åska också. Hörde att det regnde så mycket i Helsingfors, så de plogade gatorna... Här på lande var det inte riktigt lika vilt. Ordentligt smattrande mot hustak, men inga plogbilar. Läste nyss igenom PARAPLYET en gång till. Pjäsen har nu legat orörd i snart två månader. Och fortfarande fanns det inte ett endaste ord jag ville ändra på. Det känns ju förvånansvärt bra. Ska nu låta den ligga två veckor till. Sen hinner jag fortfarande ändra, ifall det dyker upp nånting. Det är detdär med regn. Varje gång det regnar, varje gång jag ser ett paraply funderar jag på om det är nånting särskilt viktigt jag glömt bort, nånting det fortfarande skulle finas plats för. Få se om det regnar mycket under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rena Teatern

Rena Teatern är en fri teatergrupp.
Vi sysslar med små föreställningar fyllda av humor och poesi. Såna som kan packas ner i en kappsäck och spelas nästan varsomhelst.
Dethär är vår blog. Välkommen hit!