2009-08-25

Insidan av ett paraply

Såhär kan insidan av ett paraply se ut. Eller alltsomoftast ser insidan av ett paraply ut just precis såhär. Färgerna kan variera förstås, men mekaniken är densamma. Det är så det fungerar. Nuförtiden är det nästan bara att trycka på en knapp, och så fälls paraplyet upp nästan automatiskt. Paraplyet på bilden är därför lite gammaldags, för det måste man spänna upp, hela vägen, alldeles själv. Du vet, sådär, så skinnet på fingrarna kan bli i kläm, om man inte är försiktig. Så som det hände gång på gång när man var liten. Aj, aj, och så fick mamma blåsa. När jag var liten hade jag ett litet ljusrött, hopfällbart paraply. Det var mitt första alldeles egna. Vet att jag har det kvar fortfarande, nånstans. Det är inte så fint mera. Jag hade det med mej överallt, i väskor, så det blev alldeles smutsigt. Smuts som inte går att tvätta bort. Det blev smutsigt av regnet åxå, förstås. Men insidan är fortfarande alldeles ren. Om jag hittar det ska jag ta en bild på det så ni får se.
-P-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rena Teatern

Rena Teatern är en fri teatergrupp.
Vi sysslar med små föreställningar fyllda av humor och poesi. Såna som kan packas ner i en kappsäck och spelas nästan varsomhelst.
Dethär är vår blog. Välkommen hit!