2009-05-06

Paraplyn och parasoll

Jag tycker om paraplyn. I synnerhet stora paraplyn, de ser bra ut också när de inte är uppspända. Det gör inte små paraplyn, såna som man kan kan vika ihop så de ryms i handväskan. Nej, usch. Stora är bara besvärligare att bära med sej. Så jag brukar låta bli. Också om det regnar. Jag väljer det lillalilla paraplyet som inte är ivägen sen när regnet avtar. Det fula. Fast egentligen skulle jag gärna gå omkring med ett uppspännt paraply hela tiden. Också när solen skiner. Parasoll heter det väl då. Jag skulle vilja gå omkring med ett parasoll. Hela tiden. Fast om man använder såna tittar alla lite konstigt på en. Om man inte är påväg på maskerad förstås. Då tittas det också, men inte lika konstigt. Det är bara på stranden, på balkonger och terasser det är okej att använda parasoll. Och då ska det vara parasoll som är så storastora så man absolut inte kan gå omkring med dem. Stora så man bara ska ställa dem stadigt nånstans. Jag tycker inte så mycket om dedär jättestora parasollen. Inte lika mycket som stora paraplyn. Det har regnat lite idag. Nu väntar jag på att det ska regna lite mera. Så jag får spänna upp ett stort ett, utan att nån tittar.
 -P-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rena Teatern

Rena Teatern är en fri teatergrupp.
Vi sysslar med små föreställningar fyllda av humor och poesi. Såna som kan packas ner i en kappsäck och spelas nästan varsomhelst.
Dethär är vår blog. Välkommen hit!