2009-09-01

Produforum

Idag blev Rena Teatern fast aktör i Produforum.
"Fast aktör" låter lite byrokratispråk, jag vet, men så heter det. Och det betyder helt enkelt bara att vi är med. Helt och hållet. Produforum är en plattform för fria grupper, konstnärer och producenter. Det kostar ingenting. Det fina med Produforum är att där fungerar allt på gammalt hederligt vis. Man utbyter tjänster. Jag hjälper till med det jag kan, och så får jag istället hjälp med det jag inte kan. Fint, va?

Produforum finns i Kulturfabriken Korjaamo i Tölö. Där finns olika arbetsstationer, datorer och kopieringsapparater. En fin kaffemaskin. Och Elin. Och en massa andra trevliga mänskor som kan alla möjliga saker. Jag trivs där.

Jag hade tänkt på det länge, att vi borde vara med officiellt, jag hänger ju ändå där en hel del. Och så råkade jag ju också få vara med om att starta hela projektet för några år sen. Det var när jag jobbade som tf. länskonstnär och sysslade med en massa viktiga och byrokratiska saker. Det är ju bara dumt att inte använda sej av saker man själv varit med om att skapa. 

Så nu är Rena Teatern med. En del av ett sammanhang, och inte alldeles ensamma i världen.
-P-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rena Teatern

Rena Teatern är en fri teatergrupp.
Vi sysslar med små föreställningar fyllda av humor och poesi. Såna som kan packas ner i en kappsäck och spelas nästan varsomhelst.
Dethär är vår blog. Välkommen hit!