2009-11-14

Premiär

Allt känns lugnt. Tryggt. Och det är bra.
Men man vet ju aldrig. Vad som helst kan hända.
Vi får se. Ikväll får vi se.

Ikväll är det premiär på Paraflax.
Jag trodde att det skulle finnas en massa saker att dela med sej av, såhär inför premiären.
Om vad som sägs på repetitionerna och om på vilket sätt vi jobbar. Hur man jobbar fram en pjäs helt enkelt. Nånting har jag ändå fått sagt. Men jag märker att jag behöver hålla det mesta inne i mitt huvud. Så känns det. Jag tror att det är lättare efter premiären. Sen, när man vet hur det blev.

Och jag behöver inte ens hämta champagne.
Luckan har lagt ett dussin flaskor i kylen.
-P-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rena Teatern

Rena Teatern är en fri teatergrupp.
Vi sysslar med små föreställningar fyllda av humor och poesi. Såna som kan packas ner i en kappsäck och spelas nästan varsomhelst.
Dethär är vår blog. Välkommen hit!